Kada dvadesetogodišnjaci putuju u jugoistočnu Aziju, spakuju svoje uobičajene kupaće kostime, sredstva za odbijanje insekata, naočare za sunce i možda nekoliko knjiga kako bi zadržali svoje mjesto dok se brinu o ubodima komaraca na sparnim plažama tajlandskih ostrva..
Međutim, najmanje dugotrajan poluotok je taj da morate prijeći biciklom 9.300 milja da biste došli do Newcastlea.
Ali ovo je učinio Josh Reid.Pan kost bila mu je vezana za leđa poput kornjače i odletjela na drugi kraj svijeta, znajući da će njegov povratak trajati više od pola dana.
„Samo sam sedeo za kuhinjskim stolom, ćaskao sa ocem i kumom i smišljao različite stvari koje mogu da uradim“, rekao je Reid za Bicycle Weekly o mestu rođenja ideje.Proteklih nekoliko godina, Reid je radio kao instruktor zimskog skijanja, ljetni uzgajivač drveća u Britanskoj Kolumbiji, i dobio je dvogodišnju radnu vizu u Kanadi, završavajući posao u Sjevernoj Americi, i vozio je Novu Škotsku. odlazi u Cape Breton.
>>>Univerzalni biciklisti ubijeni su u blizini svojih domova dok su vozili bicikl, spasivši šest života doniranjem organa
Danas, pošto se većina bicikala proizvodi u Aziji, ideja je da sami uvozite bicikle.Putovanje je trajalo četiri mjeseca 2019. godine, a s obzirom na to da je pandemija korona virusa toliko zakomplikovala kupovinu bicikala u 2020., njegova metoda se pokazala dalekovidnom.
Nakon što je u maju stigao u Singapur, krenuo je na sjever i za samo dva mjeseca naletio na bicikl.U to vrijeme pokušao je koristiti holandski bicikl kako bi rekreirao scenu Top Gear-a na Hai Van Pass-u u Vijetnamu.
U početku sam htio kupiti bicikl iz Kambodže.Ispostavilo se da je teško skinuti bicikl direktno sa montažne trake.Stoga je otišao u Šangaj, gdje su masovno proizvodili bicikl sa poda gigantske fabrike.Uzmi bicikl.
Reid je rekao: "Otprilike znam kroz koje zemlje mogu proći."“Vidio sam ranije i vidio da mogu podnijeti zahtjev za vizu i da mogu bezbedno da se nosim sa geopolitikom u različitim regionima, ali skoro da imam samo krila i neka previranja su otišla pravo u Newcastle.”
Reid ne mora svaki dan dodavati puno kilometraže, sve dok ima hrane i vode, rado spava u maloj vreći pored puta.Začudo, imao je samo četiri dana kiše tokom čitavog putovanja, a kada je ponovo ušao u Evropu, većina vremena je bila skoro gotova.
Bez Garmina, on koristi aplikaciju na svom telefonu za navigaciju do svog doma.Kad god poželi da se istušira ili treba da napuni svoje elektronske uređaje, on uleti u hotelsku sobu, pokupi ratnike od terakote, budističke manastire, jaše džinovski ustanak i koristi Arkel Panniers i Robens jastuke za spavanje pogodne za ljude koji su zainteresovani za svu opremu, čak i ako ne znaju kako da repliciraju Reidov podvig.
Jedan od najtežih trenutaka bilo je putovanje na početku putovanja.Putovao je na zapad kroz Kinu do sjeverozapadnih provincija, gdje nije bilo mnogo turista, a bio je na oprezu i protiv stranaca, budući da je u regionu trenutno zatočenih milion Ujgura muslimana.Pritvorski centar.Kada je Reid prolazio kroz kontrolne punktove na svakih 40 kilometara, demontirao je dron i sakrio ga ispod kofera, a Gugl prevodilac je ćaskao sa prijateljskom policijom, koja mu je uvek davala hranu.I pravili se da ne razumiju ako postavljaju neka teška pitanja.
U Kini je glavni problem što je kampovanje tehnički ilegalno.Stranci bi trebalo da borave u hotelu svaku noć kako bi država mogla da prati njihove aktivnosti.Jedne noći, nekoliko policajaca ga je izvelo na večeru, a meštani su ga gledali kako mami rezance na likri pre nego što su ga poslali u hotel.
Kada je hteo da plati, 10 kineskih specijalnih policajaca je nosilo neprobojne štitove, puške i pendreke, provalili su, postavljali neka pitanja, a zatim ga odvezli kamionom, bacili bicikl iza njega i odvezli ga do mesta koje je znao tamo.Ubrzo nakon toga, na radiju je izašla poruka da on zaista može odsjesti u hotelu u koji se upravo prijavio. Reid je rekao: "Na kraju sam se istuširao u hotelu u 2 sata ujutro.""Samo stvarno želim da napustim deo Kine."
Reid je spavao pored puta u pustinji Gobi, pokušavajući izbjeći nove sukobe sa policijom.Kada je konačno stigao do granice Kazahstana, Reid se osjećao preplavljeno.Nosio je široki, široki šešir sa osmehom i rukovanjem.
U ovom trenutku na putu, ima još toga za preći, a on je već naišao na poteškoće.Da li je ikada razmišljao da ga otpusti i rezerviše sledeći povratni let?
Reid je rekao: “Možda će trebati mnogo truda da odem na aerodrom, a ja sam dao obećanje.”U poređenju sa mestom gde se nema kuda, spavanje na podu terminala je komplikovanije od logistike spavanja na ramenima ljudi koji nemaju gde da odu.Seks nije poželjan u Kini.
„Rekao sam ljudima šta radim i još uvek sam srećan.Ovo je još uvijek avantura.Nikad se nisam osećao nesigurno.Nikada nisam razmišljao o odustajanju.”
Kada jašete kroz pola zemlje u bespomoćnoj situaciji, morate biti spremni nositi se s većinom stvari i slijediti ih.Ali jedno od najvećih Reidovih iznenađenja je gostoprimstvo ljudi.
Rekao je: “Ljubaznost stranaca je nevjerovatna.”Ljudi vas jednostavno pozivaju, posebno u centralnoj Aziji.Što dalje idem na zapad, ljudi postaju bezobrazniji.Siguran sam da su ljudi veoma ljubazni.Domaćin me okupao i ostalo, ali ljudi na Zapadu su više u svom svijetu.Oni se brinu da će mobilni telefoni i stvari izazvati pljuvačke, dok ljudi na istoku, koji sigurno vole centralnu Aziju, ljudi su znatiželjni šta radite.Oni su više zainteresovani za vas.Oni ne mogu vidjeti mnoga od ovih mjesta, a ne mogu vidjeti ni mnogo zapadnjaka.Oni su veoma zainteresovani i mogu doći da vas pitaju, a siguran sam, kao iu Nemačkoj, biciklističke ture su češći i ljudi su skloni da ne pričaju previše s vama.
Reid je nastavio: “Najljubaznije mjesto koje sam ikada doživio je na granici s Afganistanom.”“Mjesto gdje ljudi vole 'ne idu tamo, to je strašno', to je najprijateljskije mjesto koje sam ikada doživio.Musliman. Čovjek me zaustavio, dobro je govorio engleski i razgovarali smo.Pitao sam ga ima li kampova u gradu, jer sam prošetao tim selima i zapravo nije bilo vidljivo mjesto.
“Rekao je: 'Ako nekoga pitaš u ovom selu, uspavaće te cijelu noć.'Pa me je odveo do ovih mladih ljudi pored puta, popričao s njima i rekao: “Slijedite ih”.I Prateći ove momke ovim sokacima, odveli su me do kuće njihove bake.Stavili su me na madrac u uzbekistanskom stilu na podu, nahranili me svim njihovim lokalnim delicijama i odveli me tamo ujutro.Ako idete turističkim autobusom od destinacije do destinacije, doživjet ćete ove stvari, ali biciklom ćete proći svaki kilometar na putu.”
Prilikom vožnje biciklom, najizazovnije mjesto je Tadžikistan, jer se put uzdiže do visine od 4600 metara, poznat i kao „krov svijeta“.Reid je rekao: “Tako je lijepo, ali ima rupa na neravnim putevima, veće nego bilo gdje na sjeveroistoku Engleske.”
Poslednja zemlja koja je Ridu obezbedila smeštaj bila je Bugarska ili Srbija u istočnoj Evropi.Nakon toliko kilometara, putevi su putevi, a zemlje počinju da postaju zamagljene.
“Kampovao sam pored puta u svom kamp odijelu, a onda je ovaj pas čuvar počeo da laje na mene.Došao je jedan momak da me pita, ali niko od nas nije imao zajednički jezik.Izvadio je olovku i blok papira i nacrtao čovjeka od štapa.Pokazao je na mene, nacrtao kuću, nacrtao auto, a zatim pokazao na svoj auto.Stavila sam mu bicikl u auto, on me je odveo svojoj kući da me nahrani, istuširala sam se, krevet se može koristiti.Onda me je ujutro odveo da pojedem još hrane.On je umjetnik, pa mi je dao ovu uljanicu, ali me samo poslao na put.Nismo govorili jedni drugima jezik.Da.Toliko sličnih priča govori o ljubaznosti ljudi.”
Nakon četiri mjeseca putovanja, Reid se konačno vratio kući u novembru 2019. Snimanje njegovog putovanja na njegovom Instagram računu natjerat će vas da odmah rezervirate kartu u jednom smjeru negdje daleko i snimite jeftin YouTube dokumentarac koji donosi savršenu detoksikaciju prekomjerno uređivanje i pretjerana promocija ostatka agenta platforme.Reid sada ima priču da ispriča svojim unucima.On nema poglavlja za prepisivanje, ili ako može ponovo, bolje je da pocijepa neke stranice.
„Nisam siguran da li želim da znam šta se dogodilo.Divno je ne znati”, rekao je.„Mislim da je ovo prednost što ga pustimo da malo leti.Nikada nećeš znati.U svakom slučaju, nikada nećete moći ništa planirati.
“Neke stvari će uvijek ići naopako, ili će neke stvari biti drugačije.Samo treba da izdržiš ono što se dešava.”
Pitanje je sad, vozeći se biciklom oko pola svijeta, koja je to avantura dovoljna da ga ujutro izvuče iz kreveta?
Priznaje: „Lepo je voziti se biciklom od moje kuće do Maroka“, priznaje, iako to nije samo srećan osmeh nakon njegove izdržljive vožnje.
„Prvotno sam planirao da učestvujem u transkontinentalnoj trci, ali je ona otkazana prošle godine“, rekao je Reid, koji je odrastao uz automobil.“Dakle, ako se nastavi ove godine, ja ću to učiniti.”
Reid je rekao da zapravo, za svoje putovanje od Kine do Newcastlea, mora učiniti nešto drugačije.Sljedeći put spakujem samo jedan kupaći kostim, nosim dva u ruksaku i onda ih sve odjašem kući.
Ako želite živjeti sa žaljenjem, onda je pakiranje dva para kupaćih gaćica dobar izbor.